Fandom

Dishonored Wiki

Wyspa Gristol (książka)

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Wyspa Gristol – książka.

TranskrypcjaEdytuj

[Urywek tomu o geografii i kulturze Gristolu]

Znane z łagodnych, zielonych wzgórz i zamglonych łąk Gristol to największa z Wysp i dom połowy populacji znanego świata. Chociaż większość z nich stanowią prości ludzie żyjący na obszarach wiejskich, gdzie hodowane są na mięso i skórę owce, krwawoły i gazele, po kraju rozsianych jest także pięć dużych miast. W szczególności miasto stołeczne Dunwall umiejscowione jest na południowym krańcu Gristolu.

W ogólności lud Gristolu jest wesoły, nie boi się ciężkiej pracy, lubi dania rybne, baranie pasztety i piwo. Kongregacja Wszechludzi jest widocznie obecna w Gristol. Wierni gromadzą się co tydzień oraz we wszystkie znaczące święta religijne. Marynarka Cesarska, chociaż składa się z ludzi ze wszystkich Wysp, cieszy się wielkim poważaniem w Gristolu, gdzie niektóre rodziny trzymają się wieloletniej tradycji wysyłania do niej przynajmniej jednego chłopca z każdego pokolenia.

Oprócz uprawy roli, transportu towarów oraz przemysłu wielorybniczego po Gristolu rozsianych jest kilka dużych kopalń. Każdą kontroluje jedna z godniejszych rodzin arystokratycznych, takich jak Boyle’owie, Pendletonowie lub Brimsleyowie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki