Fandom

Dishonored Wiki

Tyvia

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Tyvia.png

Tyvia – najbardziej wysunięta na północ wyspa w Cesarstwa o klimacie surowym i zimnym. W Tyvii znajdują się takie miasta jak: Samara, Yaro, Caltan, Dabokva, Tamarak, Alexin, Meya.

Przyroda Edytuj

Tyvia ma klimat zimowy; dominują na niej łańcuchy górskie wznoszące się nad zamarzniętymi równinami. Podróż pomiędzy poszczególnymi miastami jest wyczerpująca i niebezpieczna ze względu na żyjące tu niedźwiedzie i watahy dzikich brytanów.

Kultura Edytuj

Mimo, że Tyvia jest surową krainą, jej architektura, kuchnia, moda i sztuka są bardzo złożone i eleganckie, jakby były przeciwieństwem jej pierwotnej natury. Sam naród Tyvian jest bardzo dumny ze swojej spuścizny i dziejów, stanowi niemal osobną rasę niż ludzie z południa, którymi się nie przejmuje[1].

Ciekawostki Edytuj

  • Z Tyvii pochodzi Anton Sokołow. Serce mówi o nim, że zachowuje się i wygląda jak tyviański świniarz, a strażnicy miejscy nazywają go „cudzoziemcem”.
  • Tyvia jest inspirowana państwami Skandynawii i Europy Wschodniej. W Gruzji i na Krymie produkuje się wina, a Polska jest światowym eksporterem gruszek. Jednak większość nazw i imion jest inspirowanych językiem rosyjskim, a klimat zarówno rosyjskim, jak i skandynawskim.
  • Aby otruć Corvo, Lojaliści użyli tyviańskiej trucizny.
  • W kilku lokacjach w grze, np. w domu Pratchetta, można spotkać obraz przedstawiający łodzie pływające po zamrożonych wodach. Jest on zatytułowany „Tyvia”.

Przypisy Edytuj

  1. Wyspa Tyvia

Więcej w Fandom

Losowa wiki