Fandom

Dishonored Wiki

Szczurza zaraza

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ratplagueredx.jpg

Czerwony X na ścianie budynku

Szczurza zaraza (ang. Rat Plague) – śmiertelna choroba zakaźna przenoszona przez żyjące na szczurach roztocza. Pierwotnie występowała jedynie na Kontynencie Pandyzjańskim, lecz została sprowadzona na polecenie Hirama Burrowsa do Dunwall, powodując w krótkim czasie wybuch epidemii będący jednym z powodów upadku miasta.

Objawy Edytuj

Na początku szczurza zaraza ma objawy podobne do grypy: wysoka gorączka, ból i uporczywy kaszel. Po kilku dniach pojawia się charakterystyczna oznaka tej choroby – krwawienie z oczu wyglądające na łzy. Od tego momentu chory tracił rozum i stawał się tak zwanym płaczkiem.

Historia Edytuj

Szczurza zaraza zaatakowała Dunwall tuż przed rozpoczęciem się akcji gry Dishonored. Na początku jej ofiarami padali najbiedniejsi, co było zgodne z planem Burrowsa, dążącego do pozbycia się najniższych grup społecznych za pomocą choroby. Zaraza jednak szybko wymknęła się spod kontroli i objęła swoim zasięgiem całe miasto, zabijając zarówno bogatych i biednych. W mieście pojawiła się oprócz tego ogromna ilość zarażonych szczurów, które z racji większej agresywności atakowały ludzi, pożerając ich do kości. Zaniepokojona cesarzowa Jessamine Kaldwin wysłała Lorda Protektora Corvo Attano oraz kapitana Straży Miejskiej, Geoffa Curnowa do okolicznych miast z prośbą o pomoc w zwalczeniu epidemii. Poselstwo spotkało się z odmową, mało tego, Dunwall zostało objęte ścisłą blokadą, która miała zapobiec wydostaniu się choroby na inne wyspy Cesarstwa. Miasto zostało skazane na zagładę.

Po śmierci cesarzowej i objęciu władzy przez Burrowsa zostały wprowadzone szczególne środki walki z zarazą. Miasto zostało podzielone na wiele sektorów, a przejść między nimi strzegły ściany światła. Została wprowadzona godzina policyjna, podczas której strażnicy z tallboyami na czele mieli obowiązek zabicia każdego przebywającego poza domem. Chroniąc arystokrację, Lord Regent otoczył kordonem Zatopioną Dzielnicę, wydzielając tam miejsce do którego mieli trafiać zarażeni.

Mimo wynalezienia 2 lekarstw łagodzących objawy choroby: eliksiru zdrowia Sokołowa i remedium duchowego Piero, szczurza zaraza pozostawała przez długi okres nieuleczalna. Dopiero współpraca dwóch naukowców podczas zakończenia gry z niskim poziomu chaosu pozwoliła na wynalezienie lekarstwa ratującego przed śmiercią nawet płaczków. Inna sytuacja następuje w wyniku zakończenia gry z wysokim chaosem – w nim miasto zostaje ostatecznie zniszczone przez epidemię.

Ciekawostki Edytuj

  • Szczurza zaraza jest wzorowana na dżumie, chorobie zakaźnej odpowiedzialnej za wybuchy epidemii w Europie pomiędzy XIV a XVIII wiekiem. Podobieństwa można zauważyć w objawach (w przypadku dżumy gorączka, kaszel, krwawienie z pachwin), a także między innymi w oznaczaniu dotkniętych chorobą mieszkań za pomocą symbolu przedstawiającą literę X.
  • Jako że grę stworzyło francuskie Arkane Studios nietrudno zgadnąć, że wykorzystali oni motyw książki stworzonej przez rodaka, Alberta Camus. Mianowicie chodzi o "Dżumę", gdzie miasto Oran w Algierii zostaje przez tytułową chorobę niemal całkowicie odcięte od świata.
  • Nie jest znany dokładnie związek pomiędzy Odmieńcem a szczurzą zarazą. Wiadomo, że niektóre z run i kościanych amuletów chroniły przed tą chorobą. Warto dodać, że wiele osób związanych z bóstwem miało moc panowania nad szczurami (Corvo, Babunia Łach, Nieznany chłopiec z Opowieści z Dunwall), a ostatnia z nich była jedną z pierwszych ofiar choroby.

Więcej w Fandom

Losowa wiki