Fandom

Dishonored Wiki

Serkonos

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Serkonos.jpg

Serkonos, nazywane klejnotem Południa – najbardziej wysunięta na południe wyspa Cesarstwa, o ciepłym klimacie. Znajdują się tu cztery miasta: Bastillian, Saggunto, Karnaca i Cullero.

PrzyrodaEdytuj

Serkonos jest znane z ciepłych wiatrów i niekończących się, piaszczystych plaż. Jest to region o klimacie ciepłym, często odwiedzany przez turystów z północnych partii Cesarstwa. Największym ośrodkiem, gdzie przewija się najwięcej podróżnych, jest Cullero, ale poważaniem elity Cesarstwa najbardziej cieszy się Karnaca.

KulturaEdytuj

Jedzenie serkeńskie jest tradycyjnie ostre. Tutaj produkuje się kaszanki, a także uprawia winogrona, figi. Stąd też pochodzą wyroby tytoniowe z Cullero Cigars, często spotykane w Dunwall.

Podróżnicy z północy sprowadzają z Serkonos przepisy i modę. Nawet tańce, których Serkeńczycy uczą się w młodości, są cenione w Gristolu za ich zmysłowość.

PiraciEdytuj

Stałym problemem Serkeńczyków są piraci z Archipelagu Serkeńskiego[1], napadający statki kupieckie kursujące pomiędzy Wyspami, a także łodzie wielorybnicze[2]

CiekawostkiEdytuj

  • Serkonos jest silnie inspirowane Europą Południową: państwami Półwyspu Iberyjskiego, Włochami, Grecją i krajami byłej Jugosławi. Wskazuje na to ciepły klimat, częste odwiedziny turystów, nazwy własne, piraci i serkeńska żywność.
  • Daud, podobnie jak Corvo Attano, pochodzą z Serkonos. W Gristolu sugeruje się, że pochodzenie Corvo stoi za jego winą zamordowania Jessamine Kaldwin[3].
  • Według stereotypu znanego wśród Straży Miejskiej w Dunwall, w Serkonos "są tylko kupcy i dziwki".
  • Serkonos już odwiedziła szczurza zaraza z Pandyzji[4].

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Podróż do Pandyzji
  2. Wyspa Serkonos (książka)
  3. Wieża w Dunwall (książka)
  4. Śmierć w Miesiącu Pieśni

Więcej w Fandom

Losowa wiki