Fandom

Dishonored Wiki

Reprodukcja skorupników rzecznych

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Reprodukcja skorupników rzecznych – książka.

TranskrypcjaEdytuj

[Urywek dziennika przyrodniczego – Piero Joplin]

Ciekawostką jest, że skorupnik rzeczny posiada cechy anatomiczne zarówno męskie, jak i żeńskie. Można sobie tylko wyobrażać, co to oznaczałoby dla ludzkiego społeczeństwa, gdyby tak się działo w obrębie naszego gatunku. Czy całkowicie porzucilibyśmy zaloty i tańce? Wyobraźcie sobie wzrost wydajności, gdy wszyscy poświęcalibyśmy się ważnym kwestiom w życiu. Filozofii naturalnej, oczywiście, ale także przemysłowi i prawu. A gdy trzeba by było zastąpić postarzałych członków społeczeństwa bardziej żywotnymi, młodymi osobnikami, wystarczyłoby tylko przeprowadzić proces samozapłodnienia i wydać na świat potrzebne potomstwo.

Wracając do sedna sprawy: chociaż dowolny skorupnik rzeczny jest w pełni zdolny do zapłodnienia samego siebie, należy także zauważyć, że regularnie dochodzi do kopulacji pomiędzy poszczególnymi skorupnikami. To zdarza się, gdy skorupniki rzeczne żyją w koloniach, skupione jeden nad drugim, tak jak wtedy, gdy przyczepiają się do drewnianego słupa pomostu w porcie. W takich przypadkach, gdy jeden z mięczaków uwalnia swoje płyny, te spływają po innych w kolonii, rezultatem czego jest wymieszanie linii osobniczych.

Więcej w Fandom

Losowa wiki