Fandom

Dishonored Wiki

Podobieństwa do Thiefa

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Od wydania gry wiadomo, że Dishonored był wzorowany na serii gier Thief i jest jej duchowym spadkobiercą. Wiele elementów (głównie fabularnych) było inspirowane właśnie światem Thiefa. O to najważniejsze z nich:

Sposób rozgrywkiEdytuj

  • Obie gry są, przynajmniej po części, nastawione na unikanie walki. Jednak w Dishonored bohater i jego sprzęt jest przystosowany do niej. Mimo to, w obu grach chodzi w głownej mierze o skradanie się.
  • Zarówno Dishonored, jak i Thiefa, można przejść bez zabijania kogokolwiek.
  • Przeciwnikami, którymi najczęściej spotykamy, jest Straż Miejska.

Podobieństwa ogólne fabularneEdytuj

  • Cała linia fabularna toczy się w jednym, ogromnym i mrocznym mieście (W Dishonored mamy Dunwall, w Thiefie po prostu Miasto ) oraz jego okolicach. Przez metropolię również przepływa jedna, ogromna rzeka (Dishonored: Wrenhaven; Thief: po prostu Rzeka).
  • Głowny bohater jest postacią znaną w świecie gry, ale często nierozpoznawaną. Corvo nosi maskę, a Garrett strój złodziejski.
  • W mieście, będącym miejscem akcji, wysoką pozycję zajmuje zakon religijny (Dishonored: Kongregacja Wszechludzi; Thief: Zakon Młotodzierżców). Jest on zmilitaryzowany i zhierarchizowany, narzuca innym swoją wiarę, jego członkami są uzdolnieni bojowo fanatycy. Oprócz tego, zajmują się także sprawami prawnymi i cywilnymi.
  • Wyżej wymienione zakony religijne zakazują wiary w inne bóstwo i tępią jego wyznawców (Dishonored: Odmieniec; Thief: Szachraj i Poganie). Ta inna wiara ma bardziej charakter chaotyczny i mistyczny.
  • Jesteśmy pewni co do istnienia "złego" bóstwa, gdyż przyjmuje ono materialną formę/objawia nam się.
  • Zatopiona Dzielnica bardzo przypomina Zamurze- obie dzielnice są wyludnione i zniszczone, a także zamieszkałe przez zombie (Płaczków). Różnica wynika (oprócz stopnia opuszczenia) z tego, że Zatopiona Dzielnica jest zalana, a Zamurze poddane trzęsieniom ziemi i pożarom.

SzczegółyEdytuj

  • Symbol Straży Miejskiej to orzeł.
  • Świecka władza leży w rękach jednej osoby, bardzo oddalonej od ludu. Jednak jej władza jest ograniczana przez arystokrację i organ władzy ustawodawczej.

Nawiązania dosłowneEdytuj

  • W Zatopionej Dzielnicy, w siedzibie Dauda, będziemy świadkami nauki ukrywania się w cieniu udzielanej jednemu ze skrytobójców przez drugiego. Kwestie wypowiadane przez mentora są dosłownie wyjęte z Szkolenia Strażnika, gdzie młody główny bohater uczy się złodziejskiego kunsztu.
  • Na przyjęciu Lady Boyle można podsłuchać rozmowę arystokratów. Konwersują oni o ukrytym pod Dunwall starożytnym mieście, które było tu przed Rewidentami i całym miastem, a potem zostało przykryte przez ziemię. Jest to nawiązanie do znanego z Thiefa Zaginionego Miasta o nazwie Karath-Din.
  • W gabinecie doktora Galvaniego znajduje się list napisany przez niejakiego Artemisa Moore'a, zakończony zwrotem Yours in knowledge. Tym samym zwrotem pozdrawiali się członkowie tajnego bractwa Strażników, a nazwisko nadawcy jest nawiązaniem do Strażnika Artemusa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki