Fandom

Dishonored Wiki

Opowieść Harpunnika, tom 1

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Opowieść Harpunnika, tom 1  książka.

TranskrypcjaEdytuj

[Urywek dziennika podróży młodego wielorybnika]

Opowieść Harpunnika, tom 1: Albo wczesne przygody Harpunnika

Moja siostra Nina i ja opuściliśmy Tyvię razem, żegnając się z naszą ciotką, kobietą, która wychowywała nas od dzieciństwa. Zostawiając za sobą nasze rodzinne miasto Yaro oraz zimne, ale piękne, białe krajobrazy, jakie znaliśmy od zawsze, wkroczyliśmy na pokład statku do Dunwall. Nasi rodzice zostawili nam spory spadek. Wydaliśmy połowę tego na przedostanie się do stolicy i założenie małego sklepu skupiającego się na importowanych futrach z Tyvii.

Skoro pomogłem Ninie założyć interes, byłem wolny, by móc realizować własne marzenie. Zaciągnięcie się na statek wielorybniczy było najbardziej ekscytującą rzeczą, jaką kiedykolwiek zrobiłem, i uważałem to za środek do osiągnięcia celu. Pewnego dnia zostanę kapitanem własnej załogi i w końcu stanę się posiadaczem własnej floty podobnych jednostek. Ze łzami w oczach Nina pocałowała mnie na pożegnanie i nie zobaczyłem jej ponownie przez wiele miesięcy.

Jako pomocnik harpunnika zajmowałem się śledzeniem i zabijaniem wielkich bestii z bliska. Nic tak bardzo nie rozpalało mojego ducha jak wiatr i bijące fale, pościg za rannym wielorybem, wyciąganym przez pęk lin zagłębionych w jego grubym ciele.

W ciągu tych pierwszych siedmiu miesięcy zmieniłem się bardziej niż w ciągu ostatnich siedmiu lat. Wielorybnictwo zaczynało odciskać na mnie swoje piętno. Tak bardzo, że Nina ledwo mnie rozpoznała, gdy wróciłem – opalony, z żylastymi mięśniami i już wyżłobionymi przez pogodę zmarszczkami w kącikach mych oczu. Ale widziała, że przepełniała mnie radość ze znalezienia swojego celu w życiu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki