Fandom

Dishonored Wiki

Opętanie

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Possession.png

Opętanie (ang. Possession) – jedna z najbardziej przydatnych mocy Corvo, polegająca na przejęciu kontroli nad zwierzęciem lub, przy ulepszeniu umiejętności, człowiekiem.

Opętanie może być wykorzystane na wiele sposobów. Każdy z nich daje inne możliwości bohaterowi.

  • Przejęcie kontroli nad szczurem pozwala przede wszystkim na przemieszczanie się tunelami wentylacyjnymi, dzięki czemu gracz może dostać się do niedostępnych lokacji. Ponadto, opętanie szczura pozwala na błyskawiczą ucieczkę. Corvo również nie jest atakowany przez inne szczury, musi jedynie uważać, by nie nadepnął na niego żaden człowiek.
  • Opętanie ryby pozwala na przemieszczanie się pod wodą bez żadnych ograniczeń, również ukrytymi kanałami. Gracz nie jest wtedy atakowany przez inne ryby.
  • Przejęcie kontroli nad wilczurem zezwala na przechodzenie przez ściany światła. Ponadto, gracz może korzystać ze sprintu.

Od poziomu II istnieje możliwość przejęcia kontroli nad człowiekiem. Pozwala to przede wszystkim na omijanie strażników poprzez opętanie jednego z nich, dzięki czemu zostaje ułatwiony dostęp do głównych celi Corvo.

Rozwój umiejętności
Poziom mocy Opis Koszt
Poziom I Opętanie zwierząt 3 runy
Poziom II Opętanie ludzi i zwierząt 5 run

Ciekawostki Edytuj

  • Wraz ze śmiercią opętanego przez Corvo zwierzęcia umiera sam główny bohater.
  • Opętanie może być użyte także wobec głównych celi gracza. Zostało to pokazane między innymi w oficjalnym trailerze Arkane Studios, gdzie za pomocą tej umiejętności został wyeliminowany jeden z braci Pendleton.
  • Po zakończeniu użycia tej mocy, zarówno szczur jak i ryba umiera.
  • Opętanie może być użyte przez gracza do zeskakiwania z wysokich budynków bez utraty punktów życia. Wystarczy tuż przed upadkiem przejąć kontrolę nad jakimś człowiekiem.
  • Po wyzwoleniu człowieka z opętania, zwykle on wymiotuje.

Więcej w Fandom

Losowa wiki