Fandom

Dishonored Wiki

Kontynent Pandyzjański

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Kontynent Pandyzjański (potocznie Pandyzja) – kontynent położony na wschód od Cesarstwa Wysp, będący największym znanym w grze terenem lądowym.

Warunki naturalne i ludność Edytuj

Pandyzja jest pokryta tropikalnymi puszczami oraz pustyniami, które powodują gęstość zaludnienia niższą niż na Wyspach. Kontynent kiedyś był zamieszkany przez starożytną cywilizację, która pozostawiła po sobie świątynie. Prawdopodobnie wyznawała ona Odmieńca, gdyż oddawano cześć runom i kościanym amuletom. Obecnie Pandyzja jest zamieszkiwana przez plemiona stojące na niskim poziomie cywilizacyjnym.

Stosunki z Cesarstwem Edytuj

Kontakty między mieszkańcami Wysp a Pandyzją są ograniczone przez dużą odległość dzielącą obydwa tereny, oraz przez niebezpieczeństwa związane z żeglugą. Mimo to, Kontynent jest przedmiotem wypraw badawczych prowadzonych przez Akademię Filozofii Naturalnej. Oprócz tego Pandyzja jest odwiedzana przez Rewidentów walczącymi z heretyckimi plemionami.

Raz na kilkanaście lat prowadzona jest akcja kolonizacyjna, której celem jest założenie miasta, mającego w przyszłości przewyższyć swoją potęgą Dunwall. Jednak przez niekorzystne warunki klimatyczne, ataki tubylców, ograniczone kontakty z metropolią oraz groźne zwierzęta zamieszkujące Pandyzję (bycze szczury przenoszące zarazę, trujące ryby potrafiące latać), kolonia po paru latach niszczeje.

Osoby które odwiedziły Pandyzję Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki