Fandom

Dishonored Wiki

Koniec

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Koniec.png

Koniec (ang. The End) – sekwencja filmowa zamykająca grę. Są tu pokazane dalsze losy postaci z gry, Dunwall i Cesarstwa w formie nieruchomych scen w Pustce. Cały komentarz udziela Odmieniec, podsumowując posunięcia Corvo .

Emily cesarzową – niski chaosEdytuj

Tak zatem kończy się bezkrólewie i Emily I Kaldwin wstąpi na tron po matce i po okresie zamętu. Ty będziesz stać u jej boku, Corvo, prowadząc jej młody umysł i chroniąc ją przed tymi, którzy chcieliby ją wykorzystać lub skrzywdzić.

Na niskim chaosie nie ma możliwości zabicia Emily. Dlatego zostaną pokazani arystokraci świętujący koronację, ale pewna osoba będzie trzymała za plecami ostrze. Symbolizuje to, że nie wszyscy zgadzają się na nowy ład i że w Cesarstwie nastaną dalsze spiski i intrygi. Emily siedzi na tronie i patrzy na stojącego obok Corvo.

Emily cesarzową – wysoki chaos Edytuj

Co powie nam historia? Że córka zamordowanej cesarzowej wstąpiła na tron górze trupów, niesiona przez zabójcę imieniem Corvo? Nie, powie nam, że Emily I Kaldwin doszła do władzy w okresie terroru i korupcji. I że robiła, co mogła, w świecie, który nie jest miły ani dla małych dziewczynek, ani dla cesarzowych.

Gdy Emily przeżyje, zostaną pokazani dworzanie kłócący się o to, czy młoda Emily jest godna zostania cesarzową, a jak nie – kto powinien zostać władcą. Emily zasiadająca na tronie, a Corvo odpychający arystokratę. Gang Bottle Street i inni przestępcy będą rozkradać majątki arystokracji.

Koniec zarazy – niski chaosEdytuj

Patrzyłeś i słuchałeś, gdy inni ludzie krzyczeli w gniewie. Powtrzymywałeś swoją dłoń, zamiast zadać cios. Zatem wraz z przeminięciem Zarazy i koronacją Emily zaczyna się złota era, przygotowana twoją ręką.

Gdyby Sokołow i Piero przeżyli, zostaną pokazani jak leczą płaczków. Jeżeli nie zabijemy Samuela, on będzie świetował koniec zarazy w Pubie Hound Pits. Jeśli Callista przeżyła, a Geoff został uratowany, zobaczymy ich przytulających się w ogrodzie. Obok nich stoi nieznana para, być może rodzina Callisty (ale ona twierdziła, że jej jedynym żyjącym krewnym jest Geoff).

Zaraza nadal trwa – wysoki chaosEdytuj

Jeśli nawet Sokołow i Piero przeżyli, zostaną pokazane ulice Dunwall, pełne ciał ofiar i szczurów. Samuel w wysokim chaosie ginie na morzu w czasie sztormu.

Corvo – niski chaosEdytuj

A po wielu dziesięcioleciach, gdy twoje włosy posiwieją i zejdziesz z tego świata, cesarzowa Emily – Emily Roztropna u szczytu potęgi – złoży twoje ciało w wielkim grobowcu swojej matki, gdyż byłeś dla niej kimś więcej, niż tylko Cesarskim Obrońcą. Żegnaj, Corvo.

W niskim chaosie Emily składa na grobie Corvo swą przytulankę.

Corvo – wysoki chaosEdytuj

Lecz niezależnie od tego, czy opowieści będą wymieniać twoje imię, czy nie, ona zapamięta, że przy niej byłeś, Corvo.

Podobnie jak w niskim chaosie, Emily kładzie na grobie Corvo lalkę, ale Odmieniec mówi co innego.

Śmierć Emily – wysoki chaosEdytuj

Nie wiem jak ty, Corvo, ale ja bawiłem się wyśmienicie. Intrygi i zagadki, rzeź i zdrada. Agonia całego Cesarstwa! A ty byłeś duchem zemsty, szerzącym chaos z każdym swoim krokiem.

Jeśli nie uratujemy Emily, będzie trwała walka o tron pomiędzy arystokratami. Corvo nie zostanie pokazany.

Zaraza nadal trwaEdytuj

Miasto pożera teraz samo siebie. Kłamcy, kupcy i arystokraci roją się niczym robactwo na trupie. Wkrótce nie pozostanie nawet nic dla szczurów.

Gang Bottle Street rozkrada majątki, a na ulicach Dunwall nic się nie zmieniło – szczury pożerają ludzi żywcem. Samuel ginie na morzu, ale jeśli go zabijemy, Corvo odwiedzi jego grób.

Corvo – bardzo wysoki chaosEdytuj

I nic nie szkodzi. Cesarstwo i tak dogorywało. Było kompletnie przegniłe. Potrzeba było tylko odpowiedniego człowieka, który dostarczyłby ostatniego impulsu. Teraz jednak wyruszasz ku nowym horyzontom, wypływasz na nowe wody. Ścigasz coś, czy przed czymś uciekasz?

Tallboye atakują zarażonych. Na grobie Emily leży miecz i maska Corvo. Jego samego nie widać.

Trzy zakończenia po polskuEdytuj

PL HD Dishonred 3 Zakończenia - Three Endings09:24

PL HD Dishonred 3 Zakończenia - Three Endings

Więcej w Fandom

Losowa wiki