Fandom

Dishonored Wiki

Hiram Burrows

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Hiram Burrows
HiramBurrows.png
Informacje
Wiek Nieznany
Lokacja Dunwall Tower
Więzienie Coldridge
Pierwsza misja Prolog
Ostatnia misja Powrót do Tower
Przynależność Spiskowcy
Funkcja Cesarski Mistrz Szpiegów
Lord Regent

Hiram Burrows – najpierw Cesarski Mistrz Szpiegów, przywódca spisku wymierzonego w cesarzową Jessamine Kaldwin, a po jej śmierci Lord Regent Cesarstwa Wysp.

BiografiaEdytuj

Jest odpowiedzialny za sprowadzenie szczurzej zarazy z Pandyzji. Motywacją do tego było przekonanie o niższości uboższych mieszkańców Dunwall względem arystokracji,  Jednak, zaraza wymknęła się spod kontroli, obejmując swoim zasięgiem większość miasta. Gdy Corvo został wysłany przez cesarzową za granicę, by poprosić o pomoc władców sąsiednich państw, Burrows zaczął się obawiać, że zostanie wykryty jego czyn, dlatego postanowił zamordować Jessamine Kaldwin.

W przygotowaniu zamachu i utrzymaniu się przy władzy pomagała mu rzesza najwyżej postawionych w Dunwall ludzi. Wszyscy ci otrzymali wpływy i pieniądze, których im brakło za rzadów cesarzy. Był to Nadrewident Campbell biorący bezpośredni udział w spisku, Custis i Morgan Pendleton, którzy (zapewne) za zysk materialny postanowili ukryć Emily Kaldwin, kochanka Regenta, Lady Boyle, wspierająca go finansowo oraz pośrednio Anton Sokołow, który mimo że nie brał udziału w zamachu, uzbroił ludzi Burrowsa w maszyny napędzane tranem.

Po zamachu, Burrows, obejmując pełnię władzy, wprowadził restrykcyjne sposoby walki z zarazą: zaostrzył kwarantannę, nakazał zamontować ściany światła, zarządził godzinę policyjną i wprowadzenie patroli tallboyów, mających za zadanie walczyć ze szczurami i płaczkami. Według wielu arystokratów, jak można usłyszeć na balu Lady Boyle, Lord Regent trzymał wszystko to w ryzach, co się rozpadło po śmierci władczyni.

Siedziba Burrowsa znajdowała się w wieży Dunwall, gdzie odbywa się jeden z etapów gry polegający na wyeliminowaniu Lorda Regenta.

Sposoby eliminacji Edytuj

  • Gdy gracz chce zabić Hirama Burrowsa:
    • Jeśli Corvo nie został zauważony przez straże podczas przedostawania się do Dunwall Tower, Lord Regent znajduje się w swojej komnacie na drugim piętrze lokacji.
    • Jeśli Burrows został zaalarmowany przez straże, znajduje się on w bezpiecznym pokoju w jednej z wież.
  • Istnieje także możliwość wyeliminowania Lorda Regenta bez zabijania go. Należy porozmawiać z oficerem propagandy, będącym niedaleko komnat Burrowsa. Zaproponuje on wyemitowanie poprzez znajdujące się w całym mieście megafony nagrania znajdującego się w sypialni Lorda Regenta, w którym Burrows przyznaje się do zaplanowania morderstwa cesarzowej i sprowadzenia szczurzej zarazy.

Ciekawostki Edytuj

  • W komnacie Lady Boyle znajduje się uniwersalny klucz do Dunwall Tower, ofiarowany przez Burrowsa swojej kochance. Może on ułatwić przemieszczanie się po komnatach Lorda Regenta.
  • To właśnie Lord Regent zakupił siostrom Boyle trzy stroje, które zakładają na siebie w czasie balu.
  • Po odsunięciu Burrowsa od władzy poprzez ujawnienie nagrania, zostaje on pojmany przez straże i umieszczony w więzieniu Coldridge, w tym samym w którym znajdował się Corvo. Można zauważyć to tuż po zejściu z wieży rozgłośni i podejrzeć aresztowanie Lorda Regenta.
  • Zabijając Hirama Burrowsa mieczem od przodu, uruchomi się animacja zabójstwa. Lord Protektor wbija w niej miecz w bark zdezorientowanego mężczyzny, puszcza i po chwili oglądania agonalnych spazmów chwyta Burrowsa za szyję, obraca go i potem skręca mu kark. Na koniec wyciąga miecz ze spadającego na ziemię ciała.
  • Emily nazwała w Prologu Hirama Burrowsa "wrednym, starym Mistrzem Szpiegów".
  • Jeśli graczowi zależy na wyeliminowaniu Lorda Regenta bez zabijania go, musi pamiętać żeby nie przeregulowywać ścian światła w Dunwall Tower za pomocą kluczy elektrycznych, gdyż przechodzący przez nie konwój z więźniem zostanie porażony prądem a Burrows zginie.
  • Hiramowi Burrowsowi swojego głosu użyczył Kristoffer Tabori.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki