Fandom

Dishonored Wiki

Gristol

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Gristol.png

Gristol – największa z Wysp, serce Cesarstwa i dom połowy mieszkańców znanego świata. Oprócz stolicy, Dunwall, będącej miejscem akcji gry Dishonored, znajdują się tu miasta takie jak Białe Urwisko, Potterstead, Baleton, Redmoor i Driscol.

HistoriaEdytuj

Cesarstwo narodziło się poprzez podbój Wysp przez Gristol. Możliwe to było dzięki potężnej flocie, której nic nie było  w stanie dorównać, a także rozbudowanej administracji i wywiadowi.

Najpierw do rodzącej się potęgi przystąpiła Tyvia, Serkonos, a na końcu pod długiej wojnie i Insurekcji – wyspa Morley.

W wyniku wydarzeń fabularnych gry, Cesarzowa Gristolu i Wysp, Jessamine Kaldwin, została zamordowana, a jej córka porwana. Stojący za spiskiem Hiram Burrows przejął władzę w Dunwall, Gristolu i w całym Cesarstwie jako Lord Regent. Po sześciu miesiącach despotycznych rządów, Burrows został obalony, a jego miejsce zajął Lord Regent Farley Havelock. Zależnie od podjętych przez gracza decyzji, Havelock zostaje zabity lub uwięziony, a jego miejsce zajmuje albo córka Cesarzowej, albo nastaną walki o władzę.

PrzyrodaEdytuj

Gristol posiada łagodny klimat, a jego krajobraz to głównie zielone wzgórza i zamglone łąki. Na jego terenie hodowane są owce, gazele i krwawoły.

LudnośćEdytuj

Większość mieszkańców Gristolu zamieszkuje na wsi. Jest to lud wesoły i pracowity, silnie związany z morzem – wciąż istnieje tradycja posyłania do marynarki chociaż jednego syna.

Turyści z Gristolu szczególnie upodobali sobie Serkonos. Najwięcej podróżnych przyjmuje Cullero, ale to Karnaca jest ulubionym ośrodkiem wypoczynkowym elit serca Cesarstwa[1].

Jednak lud Gristolu jest narodem ksenofobicznym. O zamordowanie Cesarzowej został oskarżony Serkeńczyk, Lord Protektor Corvo Attano. W stolicy sugeruje się, że to przez jego pochodzenie, gdyż był pierwszym Cesarskim Obrońcą spoza Gristolu.

PrzemysłEdytuj

Przemysł Gristolu opiera się na połowach ryb i w szczególnej mierze na pozyskiwaniu tranuwielorybów. Przetwórstwo i łowiectwo wielorybów wzrosło po wynalazku Esmonda Roseburrowa, który zastąpił dotychczasowe źródła energii właśnie wielorybin tranem. Roseburrow podpisał kontrakt z Antonem Sokołowem i Strażą Miejską Dunwall, co doprowadziło do użycia jego wynalazku przeciwko ludności. 

Oprócz tego, w Gristolu jest rozwinięte górnictwo kontrolowane przez arystokratyczne rodziny Pendletonów, Boyle'ów i Brimsleyów[2]. Ci pierwsi zarządzają kopalniami srebra, gdzie wykorzystuje się pracę niewolniczą, a Boyle'owie ostatnio odkryli na swoich ziemiach złoża diamentów.

CiekawostkiEdytuj

  • Gristol jest wzorowane na Europie Zachodniej: Francji, krajach niemieckojęzycznych i w szczególności na Anglii w XIX wieku. Mówi o tym stopien uprzemysłowienia Gristolu, jego klimat i kultura, a także konserwatywność i ksenofobizm cechujący społeczeństwo Anglii w tym okresie.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Wyspa Serkonos
  2. Wyspa Gristol

Więcej w Fandom

Losowa wiki