Fandom

Dishonored Wiki

Esmond Roseburrow

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

EsmondRoseburrow.png

Esmond Roseburrow – naukowiec i wynalazca, pomysłodawca wykorzystywania wielorybiego tranu jako źródło energii, czym doprowadził do rozwoju miasta Dunwall oraz do wzrostu znaczenia machin i technologii.

Roseburrow zauważył, że z poławianych wielorybów wykorzystywane jest przede wszystkim mięso i kości, a ich tran był uznawany za bezużyteczny i neutralizowany. Naukowiec, widząc, że tran jest używany przez biednych jako paliwa do ogrzewania, postanowił przetworzyć surowiec tak, by nadawał się do napędzania maszyn.

Po wynalezieniu paliwa Roseburrow założył własną firmę, Roseburrow Industries, która stała się siłą napędową dla rozpoczynającej się w Cesarstwie. Na podstawie tranu powstawało wiele maszyn i wynalazków ułatwiających życie mieszkańców. Wielorybnicza osada jaką było Dunwall stała się najpotężniejszym miastem w kraju. Bogaty Roseburrow za zarobione pieniądze wspierał młodych wynalazców, między innymi Antona Sokołowa.

Sytuacja zmieniła się gdy Roseburrow podpisał kontrakt z wojskiem i Strażą Miejską, zezwalając na użycie tranu w powstających broniach, które szybko zostały użyte przeciwko ludności. Zrozpaczony Roseburrow, widząc do czego doprowadził jego wynalazek, popełnił samobójstwo, strzelając sobie z pistoletu w głowę.

Losy naukowca zostały ukazane w pierwszej części miniserialu animowanego „The Tales from Dunwall”.

Więcej w Fandom

Losowa wiki