Fandom

Dishonored Wiki

Dunwall Tower

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

DunwallTower.png

Dunwall Tower za cesarzowej

Dunwall Tower (także Wieża w Dunwall) – główna rezydencja Cesarza lub Cesarzowej całego Cesarstwa Wysp. Corvo odwiedza ją w Prologu i w misji „Powrót do Tower".

HistoriaEdytuj

Przez ponad wiek Dunwall Tower było siedzibą władcy Gristolu i Wysp. Każdy z nich powiększał pałac poprzez dobudowę różnych pomieszczeń i doskonalenie zabudowy ogrodów. Przez ten czas budynek przetrwał kilka pożarów, liczne wojny oraz zawalenie się północnego skrzydła, później odbudowanego[1].

Wygląd Edytuj

Głównym wejściem do Tower jest hydrauliczna śluza podnosząca wodę. Znajduje się ona w osobnym budynku przed pałacem, do którego prowadzi most i ścieżki wśród ogrodów. W nich, na podwyższeniu, znajduje się altana, w której zamordowano Jessamine Kaldwin, a także taras, gdzie można spotkać Sokołowa malującego Nadrewidenta Thaddeusa Campbella. W pobliżu schodów do wejścia można zobaczyć wozownię, później zamienioną na koszary.

Sama Tower jest wybudowana na planie prostokąta z wieżami na rogach. Największym pomieszczeniem, bo zajmującym aż jedną trzecią budynku na obu piętrach, jest hol z ozdobnymi schodami. Na parterze znaleźć można pomieszczenia gospodarcze i salę wystawową ze schodami. W północno-wschodniej wieży (jeśli się spojrzy na mapę, to w lewym górnym rogu) jest kaplica z Siedmioma Zakazami.

Na piętrze położone są prywatne i bardziej wystawne komnaty. Pokój Cesarzowej, zajmowany przez Lorda Regenta, kwatery Generała Tobiasa, jadalnia, salony i kilka innych pomieszczeń. 

Zmiany za Lorda Regenta Edytuj

TowerZaRegenta.png

Tower za kadencji Lorda Regenta

Za kadencji Hirama Burrowsa, Tower stała się jego siedzibą i rozgłosnią propagandy szerzonej na jego rozkaz. Regent zmodernizował budynek i przemienił go na prawdziwą twierdzę. Miejsce ogrodów zajęły zwykłe podwórza wypełnione Strażą i sprzętem obronnym. Ściany na wysokości piętra i wyżej zostały obudowane metalem, a jedna z wież, gdzie umieszczono rozgłośnię, podwyższona. Część pomieszczeń zamieniono na różnego rodzaju składy lub koszary. Całość kompleksu pilnują wieże strażnicze, pylony, ściany światła i Tallboye. Na szczycie wieży znajdującej się na prawo od wejścia umieszczono rozgłośnię megafonów, gdzie pracuje Oficer Propagandy. Ponadto Lord Regent może się komunikować z kompleksem bez wychodzenia ze swych komnat, poprzez teleekrany umieszczone w holu Tower i w Azylu Regenta, który znajduje się na dachu budynku.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Dunwall Tower nawiązuje do Londyńskiej Tower. Sama konstrukcja budynku jest zaskakująco podobna do zamku Highclere znanego dzięki brytyjskiemu serialowi „Downton Abbey".

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Wieża w Dunwall (książka)

Więcej w Fandom

Losowa wiki