Fandom

Dishonored Wiki

Corvo Attano

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Corvo Attano
CorvoAttanoRender.png
Informacje
Wiek Dishonored - 39 lat

Dishonored 2 - 54 lata

Lokacja Dunwall Tower
Pub Hound Pits
Pierwsza misja Prolog
Ostatnia misja Światło na końcu
Przynależność Lojaliści
Funkcja Lord Protektor

Corvo Attano – główny bohater gry Dishonored, były osobisty ochroniarz Jessamine Kaldwin mający tytuł Lorda Protektora.

Biografia Edytuj

Wczesne życieEdytuj

Corvo, podobnie jak Daud, pochodzi z Serkonos, najdalej wysuniętej na południe wyspy Cesarstwa. Nie wiadomo nic o jego dzieciństwie, podobnie jak o tym, ile bohater ma lat lub w jaki sposób został Lordem Protektorem. Wynikało to głównie z faktu, że Corvo był zamknięty w sobie i mało rozmowny.

Wrobiony i zniesławionyEdytuj

Po wybuchu epidemii szczurzej zarazy Lord Protektor został wysłany do innych miast z misją poproszenia ich władyków o pomoc w pokonaniu choroby. Niestety, misja zakończyła się niepowodzeniem, a nawet pogorszyła sytuację w Dunwall, gdyż miasto zostało objęte blokadą. Bohater wrócił z wyprawy 2 dni wcześniej niż zamierzał, czym pokrzyżował plany spiskowców, chcących zamordować cesarzową bez świadków. Będący na miejscu zbrodni Corvo został oskarżony przez Hirama Burrowsa, przywódcę spisku, o dokonanie morderstwa i zamknięty w więzieniu.

Zamaskowany PrzestępcaEdytuj

Po ucieczce z więzienia Corvo dołącza do Lojalistów – tajnej grupy mającej za zadanie odbicie córki cesarzowej, Emily Kaldwin i osadzenie jej na tronie. Bohater wykonuje zlecenia grupy, polegające na wyeliminowaniu osób trzymających obecnie władzę z miastem. Po pozbawieniu włady Burrowsa, pełniącego funkcję Lorda Regenta.

Zdrada numer dwaEdytuj

Obawiający się o władzę lojaliści postanowili zabić Lorda Protektora, jednak dzięki pomocy Samuela Corvo przeżywa zamach. Nieprzytomny ląduje w Zatopionej Dzielnicy, gdzie odnajduje Dauda, zabójcę cesarzowej.

Na ratunek EmilyEdytuj

Po powrocie do bazy lojalistów, pubu Hound Pits, Corvo dowiaduje się o wojnie między przywódcami spisku. Postanawia odbić z ich rąk Emily, i w tym celu udaje się na wyspę Zimoskółki, gdzie znajduje się latarnia morska, na szczycie której Farley Havelock przetrzymuje następczynię tronu.

Umiejętności Edytuj

Corvo jest silny, wysportowany i wyśmienicie wyszkolony w posługiwaniu się wszelkiego rodzaju brońmi. Po wysłaniu nadprzyrodzonych mocy z rąk Odmieńca i pozyskaniu dodatkowych zdolności bohater stał się jeszcze groźniejszy.

Corvo wzbudzał strach wśród wrogów, strażnicy twierdzili, że gdy się go zobaczy należy „zrobić dużo hałasu przed śmiercią”. Jedyną osobą, jaka nie czuła respektu przed głównym bohaterem był Daud, przywódca zabójców.

Symbolem rozpoznawczym Corvo była jego maska, wykonana specjalnie dla niego przez jednego z najlepszych konstruktorów, Piero Joplina.

Ciekawostki Edytuj

  • „Corvo” w języku włoskim i portugalskim oznacza „kruk”.
  • Wiele osób uważało, że Corvo miał romans z cesarzową Jessamine Kaldwin, ponadto Havelock w swoim pamiętniku twierdził, że Emily była córką Lorda Protektora. Po trailerze gry Dishonored 2 twórcy w wywiadzie z Game Informer potwierdzili, że Emily jest córką Jessamine i Corvo.
  • Dopiero w misji „Zatopiona Dzielnica” odkryto, że Corvo i mężczyzna w masce to ta sama osoba. Dokonali tego Wielorybnicy, którzy jednak mieli duże wątpliwości czy to prawda. Sądzili, że może to być wyrafinowany podstęp wrobienia Corvo we wszystkie przestępstwa.
  • W przypadku małej ilości punktów chaosu Emily namaluje obrazek przedstawiający Corvo z podpisem „Daddy” („Tatuś”). Gdy poziom chaosu jest wysoki, obrazek będzie przedstawiał głównego bohatera z mieczem w dłoni.
  • Jeśli w trakcie trwania misji Corvo nie zostanie wykryty, na plakatach zamiast jego podobizn będzie znak zapytania.
  • Corvo jest jedną z dziewięciu osób (obok Dauda, Babuni Łach i Delili (Knife of Dunwall DLC) noszących znak Odmieńca, a więc posiadających moce nadprzyrodzone.
  • Bohaterowi głosu użyczył amerykański aktor, Josh Holloway 

Więcej w Fandom

Losowa wiki