Fandom

Dishonored Wiki

Cesarski Mistrz Szpiegów

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
MistrzSzpiegówSokołow.jpg

Mistrz Szpiegów Hiram Burrows na obrazie Sokołowa

Cesarski Mistrz Szpiegów (ang. Royal Spymaster) – tytuł przysługujący przywódcy wywiadu Cesarstwa Wysp, który podlega bezpośrednio cesarzowi.

Historia Edytuj

We wczesnych dniach Cesarstwa, urząd ten był sekretny. Dopiero po Insurekcji w Morley, w której Cesarski Mistrz Szpiegów grał jedną z głównych ról, stał się publicznym tytułem. Początkowo tylko członkowie Straży Miejskiej wybierani przez Admiralicję mogli zostać Mistrzem Szpiegów. 

W tych latach, Mistrzowi Szpiegów podlegało zaledwie kilku członków kadry agentów, jako że niektóre tajne sprawki przekazywano tylko za pomocą szeptów, za zamkniętymi drzwiami. Z tego też powodu, w ostatnich latach jego kadencji, Mistrz poczyniał zalecenia co do jego następcy, aby pewne sprawy nie zaginęły po śmierci aktualnego Szpiega.

Prowadziło i prowadzi to do częstej krytyki urzędu, że nawet Cesarz lub Cesarzowa nie są świadomi działań usługujących im Mistrzów Szpiegów. Brak nadzoru i odpowiedzialności za przewodniczących wywiadu był obiektem wielu sporów w Parlamencie, ale sami Cesarscy Mistrzowie Szpiegów i ich poplecznicy twierdzą, że ich urząd musi istnieć poza biurokracją i prawem[1].

Znani Mistrzowie Szpiegów Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Cesarski Mistrz Szpiegów

Więcej w Fandom

Losowa wiki