Fandom

Dishonored Wiki

Ściana światła

464strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Wall of Light 02.jpg

Ściana światła

Ściana światła – wynalazek Antona Sokołowa, używany przez straż miejską, służący do ochrony przejść przed przeciwnikami i odgradzaniu części miasta, zgodnie z nakazem Lorda Regenta dotyczącego kwarantanny. Składa się z czujnika ruchu i dwóch słupów emitujących impulsy elektryczne, gdy przeciwnik znajdzie się między nimi. Porażenie prądem ze ściany światła jest śmiertelne i powoduje spopielenie ciała.

Ściany światła są często stawiane w ważnych przejściach, uniemożliwiając tym samym przejście przez nie głównemu bohaterowi. Corvo pierwszy raz styka się z nimi w misji „Nadrewident Campbell”.

Jest wiele sposobów na przejście przez ścianę światła. Najprostszym jest ominięcie jej, czemu sprzyjają występujące często w jej sąsiedztwie tunele wentylacyjne, dostępne dla szczurów. Można także odciąć urządzenie od prądu, wyjmując pojemnik z tranem, zasilający ścianę światła. Obok niego zazwyczaj znajduje się panel sterujący, który można przeprogramować za pomocą klucza elektrycznego tak, by ściana światła atakowała funkcjonariuszy straży miejskiej zamiast głównego bohatera. Innym sposobem jest opętanie jednego ze strażników lub wilczarza lub całkowite zatrzymanie czasu, dostępne po rozbudowie zakrzywienia czasu do drugiego poziomu. Najbardziej czasochłonną metodą jest rzucanie przedmiotami bądź strzelanie pociskami w stronę ściany światła. Urządzenie niszczy je, czym zużywa tran z pojemnika. Po jego całkowitym wyczerpaniu, ściana światła przestaje być aktywna.

Ciekawostki Edytuj

  • Ściany światła nie można ominąć poprzez przeteleportowanie się przez nią, gdyż mignięcie nie powoduje dematerializacji ciała.
  • Po przeprogramowaniu urządzenia, strażnicy, po zauważeniu, że ściana światła ich atakuje, rzucają w jej kierunku kamieniami w celu wyczerpania zapasu tranu.

Zobacz też Edytuj

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki